środa, 01 kwietnia 2020

Tomczuk3Brzeg to Polska w pigułce. I nie chodzi o niebieską pigułę ?przed?, za pomocą której więdnący dżentelmeni potęgują męskość, ani pigułkę ?po?, która staje w gardłach świętoszków wojujących o życie przed pożyciem.

 

Estrada polityczna Brzegu przypomina scenę centralną. Najważniejsze role grają wciąż ci sami artyści: zgrani nudziarze chcący - wbrew oczekiwaniom wyborców - BISować do końca samorządowego świata, aż do zamęczenia publiki. Ostatnie wybory traktuję, jak lekki przeciąg, który ociupinę duchotę przewietrzył. Bez rewolucji niestety. Na podobieństwo szczebla centralnego wciąż odchodzi partyjniactwo, z tym że u nas za siłę wiodącą robi twór o nazwie PeeSeLoPiS. Czy będzie bardziej awangardowy od ogólnopolskiego POPeeSeLu? Myślę, że wątpię. Stery dzierży znane od dziesięcioleci towarzystwo wzajemnej adoracji i rodzinno-koleżeńskiego wsparcia, twarze w większości opatrzone. Zero politycznej urody: mizeria, nijakość i mimikra. Brzeskiej sile wiodącej brakuje poweru, gwiazd wielkiego formatu, intelektualistów i wizjonerów tam zwyczajnie nie ma. Tracę nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto estradę typu remiza OSP przemieni w La Scalę.
Póki co mamy w Brzegu niekwestionowanego lidera i jest nim Jerzy Wrębiak, który po skromnej kampanii, ale za to z niespotykanym dotychczas wynikiem, zasiadł w fotelu burmistrza. Zdystansował partyjnego szefa, który - w zgodzie z wyborczą logiką - powinien teraz usunąć się w cień. Tenże - mimo zabillboardowania miejskich elewacji odświeżonym wizerunkiem z kompletnym garniturem uzębienia, okraszonym opalenizną ? la Sharm el Sheikh - zrobił w powiecie ledwie trzeci wynik. A zostało tak, jakby nic się nie stało! Wciąż rozdaje karty, usiłuje być kimś strasznie ważnym, nawet kosztem autokompromitacji, wszak zawarł pakt z siłą ?konsekwentnie promoskiewską". Związał swój los z partią łapczywą, łasą na stołki, olewającą ZUS i na zabój wielbiącą KRUS, której powiatowy lider zdezerterował z powiatu wyprowadzając swoje miasteczko do Aglomeracji Opolskiej. Granda w biały dzień, zważmy: skandal ów odbył się bez protestu ówczesnych notabli!
Czy ex lider odegra jeszcze jakąś rolę? Cóż, skoro zwinnie zajął nieźle opłacany stołek, jest nam coś winien. By zakończyć karierę czymś spektakularnym musi mocno się postarać. Jeśli dla Subregionu Brzeskiego ?odzyska" uciekinierów, czyli Grodków i Lewin Brzeski - uznam, że bieżąca kadencja nie jest stracona. Scalając powiat, a nawet - daj samorządowy Panie Boże - poszerzając subregion o tereny z powiatem sąsiadujące, dobrze przysłuży się lokalnej społeczności. Wciąż zadaję sobie pytania: dlaczego nikt do nas nie dołącza, z jakiego powodu grodkowianie i lewinianie nas nie kochają, czy jesteśmy jacyś obrzydliwi?
Sama reprezentacja, tzw. bywanie, czyli uczestnictwo w bogoojczyźnianej celebrze to już niestety za mało. Czas zakasać rękawy i zabrać się za naprawianie błędów.
Skoro jesteśmy przy okaleczonym subregionie warto zapytać: kto stoi na czele tego gremium? Zdeptany ?lider" zluzował stanowisko odchodząc w siną dal (miasto szepcze, że cały w skowronkach wije gniazdo w Kaliszu). Jedyną osobą godną przewodzenia subregionowi jest Jerzy Wrębiak. Taką nominację legitymizuje fenomenalny wynik wyborczy. Człowiek z trzecią lokatą winien tak działać, by nowego lidera wspierać, choćby w kwestii znormalizowania sytuacji w subregionie. Każda akcja obliczona na osłabienie jego pozycji spotka się z naszą reakcją. Niczym starzy harcerze: czuwamy.

 

Komentarze   

 
0 # Aleksandraa 2015-01-23 02:55
Przyznaję się "bez bicia", że nie głosowałam na Pana Jerzego, jednak potrafię przyznać sie do błędu! Nie znam sie na polityce, ale "pana opalonego" znamy wszyscy... Jego podstawowa cecha to konsekwencja ( niestety tylko w czerpaniu korzyści dla siebie), a burmistrz sam w sobie ma niewielki wpływ (tak mi sie wydaje) na to, na co chcialby mieć. Panie Leszku - odważny, szczery tekst, a przede wszystkim przemyślany. Popieram!
 
 
0 # pyra 2015-01-23 06:56
Panie Leszku, zna pan bajkę o Kaliszu? Ostrożnie mi-jajka-lisz.
 
 
0 # nadzieja 2015-01-23 10:21
Dziękujemy Panie Leszku, że w Brzegu Huczor juz nie istnieje i przeniósł się da Kalisza. Teraz kolej na Armina
 
 
0 # Mietek 2015-01-23 20:41
Stefański dostał więcej głosów niż Puszczewicz. Jeśli Armin jest słaby to Kris musi być niedołężny.
 
 
0 # Zuch 2015-01-24 07:25
Cytuję Mietek:
Stefański dostał więcej głosów niż Puszczewicz. Jeśli Armin jest słaby to Kris musi być niedołężny.

Mieciu bełkoczesz. Armina pokonał młody Niesłuchowski startujący do powiatu z ostatniej pozycji, który praktycznie nie robił powiatowej kampanii. Mówi ci to coś? Kris nie chciał być starostą a Armin musiał. Dlatego opalił się i wstawił nowe zęby i zaplakatował cały Brzeg. Starostą został dzięki łasce Kotary i jest teraz jego zakładnikiem. Kotara to dopiero cwaniaczek, oderwał Lewin od Brzegu ale Brzegiem rządzi na całego. Kumasz teraz? Jeśli uważasz że jest inaczej uznam cię za idiotę. Życzę miłej soboty.
 
 
0 # Zastępowy 2015-01-24 07:37
Święte słowa towarzyszu Druhu i do tego prawdziwe. Armin jest starostą figurantem i nie ma żadnej władzy. Jak dziadek za piecem chce dotrwać do końca.
 
 
0 # rozczarowany 2015-01-24 08:48
Podobno jednego emeryta pogoniono z Urzędu, jeżeli to prawda to brawa dla burmistrza. W kolejce czeka kolejny emeryt - major w stanie spoczynku. Tylko, że to szara eminencja byłego układu. Będę pełen podziwu, jeżeli i jego uda się pogonić. Facet ma przecież bajońską emeryturę a pensję urzędową nazywa kieszonkowym. Pytanie też jak został zatrudniony, bo podobno bez żadnego konkursu. Wystarczy więc sprawdzić dokumenty lub .............. codziennie sprawdzać balonikiem :)
 
 
0 # Mietek 2015-01-24 17:26
Mieciu bełkoczesz. Armina pokonał młody Niesłuchowski startujący do powiatu z ostatniej pozycji, który praktycznie nie robił powiatowej kampanii. Mówi ci to coś? Kris nie chciał być starostą a Armin musiał. Dlatego opalił się i wstawił nowe zęby i zaplakatował cały Brzeg. Starostą został dzięki łasce Kotary i jest teraz jego zakładnikiem. Kotara to dopiero cwaniaczek, oderwał Lewin od Brzegu ale Brzegiem rządzi na całego. Kumasz teraz? Jeśli uważasz że jest inaczej uznam cię za idiotę. Życzę miłej soboty.
Bredzisz. Tak jak Niesłuchowski zakleił Brzeg plakatami tak nigdy nikt inny tego nie zrobił. Dlatego tyle głosów dostał bo gdzie się nie spojrzałeś to Niesłuchowski. Wpompował ogrom kasy w tą kampanię. Najwiecej głosów dostali Wrebiak i Niesluchowski bo to byly nazwiska tez na burmistrza. Armin mial trzeci wynik zaraz po nich. A Kris to porażka.
 
 
0 # Benio 2015-01-25 11:24
Panie Tomczuk niech nam Pan odpowie, tak szczerze, jaka tak naprawdę krzywda spotkała dawnego Pana kolegę Huczyńskiego? Wojtas, jako burmistrz, notabene popierany i wylansowany przez PO, przez te kilka kadencji nastrugal tyle kasy, że do końca życia wystarczy mu na dostatnie i wygodne życie. Teraz dzięki swoi znajomością i wypracowanym układom został ponoć zatrudniony, za niezłą kasę w sektorze energetycznym. Jak pokazuje życie, PO rzadko kiedy, miało dobrą rekę do uczciwych i rzetelnych ludzi. To i nie dziwota, ze Huczu szybko uwolnił się z łańcucha partyjnego i zamiast zajmować się interesem naszego miasta, zadbał, jak Donald tylko o własną kieszeń. Teraz przyszedł czas na odsunięcie od władzy Armina. Jeśli tak ?szybko i skutecznie? będziecie działać, jak w przypadku Huczyńskiego, to Armin spokojnie doczeka się dostatniej emerytury a wtedy też odtrąbicie wielki sukces?.
 
 
0 # ciekawy 2015-01-27 00:52
A gdzie to zakotwiczył Hucz? Może ktoś przybliży nam na jaką posadkę załapał się w Kaliszu ? Ciekawe czy tam też sporadycznie będzie pojawiał się w pracy ? Swoją drogą powinien oddać sporą część wynagrodzenia, jakie pobierał jako burmistrz. Podobno był tak leniwy, że nawet do UM nie przyjeżdżał, tylko papiery do domu przywoził mu kierowca. Wystarczy spytać pracowników, sekretarkę i zapewne potwierdzą teraz te fakty. Ładnie to tak było kasować publiczne pieniążki za siedzenie w domu ?????? Nie wstyd jedynemu byłemu praworządnemu burmistrzowi ?????
 
 
0 # szuwarek 2015-01-27 06:54
Cytuję ciekawy:
A gdzie to zakotwiczył Hucz? Może ktoś przybliży nam na jaką posadkę załapał się w Kaliszu ? Ciekawe czy tam też sporadycznie będzie pojawiał się w pracy ? Swoją drogą powinien oddać sporą część wynagrodzenia, jakie pobierał jako burmistrz. Podobno był tak leniwy, że nawet do UM nie przyjeżdżał, tylko papiery do domu przywoził mu kierowca. Wystarczy spytać pracowników, sekretarkę i zapewne potwierdzą teraz te fakty. Ładnie to tak było kasować publiczne pieniążki za siedzenie w domu ?????? Nie wstyd jedynemu byłemu praworządnemu burmistrzowi ?????

Powinien zakotwiczyć przy marinie, to jego pomnik.
 
 
0 # wicek 2015-01-27 10:34
Ponoć w Elblągu jest wiceprezesem firmy energetycznej ?
 
 
0 # wyborca 2015-01-27 11:11
Wrębiak miał tak naprawdę nieszczęście. Przy Arminie?, co on może? Zobaczycie.
 
 
0 # ciekawy 2015-01-27 15:56
W Elblągu posadkę znalazł inny spadochroniarz:

Skład Zarządu ENERGA Kogeneracja Spółka z ograniczoną odpowiedzialnoś cią (VI kadencji):

Maciej Martyniuk - Prezes Zarządu
Marek Waszczykowski - Wiceprezes Zarządu
 
 
0 # nie zazdroszczę 2015-01-27 17:11
Dlaczego zaraz spadochroniarz? Pan Marek zmienił firmę i miejsce pracy. Zarabiał 7000 a teraz na rączkę ma 23000. To się nazywa awans zawodowy.
 
 
0 # Wojtunio 2015-01-27 18:38
Cytuję ciekawy:
A gdzie to zakotwiczył Hucz? Może ktoś przybliży nam na jaką posadkę załapał się w Kaliszu ? Ciekawe czy tam też sporadycznie będzie pojawiał się w pracy ? Swoją drogą powinien oddać sporą część wynagrodzenia, jakie pobierał jako burmistrz. Podobno był tak leniwy, że nawet do UM nie przyjeżdżał, tylko papiery do domu przywoził mu kierowca. Wystarczy spytać pracowników, sekretarkę i zapewne potwierdzą teraz te fakty. Ładnie to tak było kasować publiczne pieniążki za siedzenie w domu ?????? Nie wstyd jedynemu byłemu praworządnemu burmistrzowi ?????

Jak ciekawy to se wsadź, nos do kawy.!
 
 
0 # Kazik 2015-01-27 20:27
Panie Leszku mógł by pn podarować sobie ten wstęp z pigułkami. Myślę że pan tylko tak pisze a prywatnie ma inny stosunek do zabijania czy to tabletkami po czy przed.
 
 
0 # Benio 2015-01-27 21:18
Cytuję Kazik:
Panie Leszku mógł by pn podarować sobie ten wstęp z pigułkami. Myślę że pan tylko tak pisze a prywatnie ma inny stosunek do zabijania czy to tabletkami po czy przed.

Kaziu, jeśli ktoś w swoim tekście określa ludzi, którzy sprzeciwiają się ideologii śmierci ?świętoszkami wojującymi o życie? to znaczy, że nie żartuje. To jest libertyńska postawa światopoglądowa o charakterze obyczajowym, charakteryzując a się łamaniem powszechnie przyjętych zasad moralnych. Zresztą w ostatnich latach bardzo powszechna, szczególnie w zachodniej Europie, która wkrótce przyczyni się do upadku starej cywilizacji a w jej miejsce będziemy mieli islamskie państwa wyznaniowe. A wtedy lewacy, feministki i mniejszości seksualne będą mogą sobie organizować parady, ale będą one niestety, tylko w jedną stronę..
 
 
0 # Chopsko Gymba 2015-01-28 09:17
Przecież Najjaśniejsza to już jest państwo wyznaniowe.
 
 
0 # Kazik 2015-01-28 15:23
Cytuję Chopsko Gymba:
Przecież Najjaśniejsza to już jest państwo wyznaniowe.

Bzdury waść opowiadasz
 
 
0 # Chopsko Gymba 2015-01-28 17:57
Prawda w oczy kole.
 
 
0 # Pinokio 2015-01-28 19:00
Słyszałem, że Popek włazi w dupsko Wrębiakowi prowadząc na łamach panoramy wybitny "wywiad". A ja radzę p. Jerzemu - jak najdalej od tej "bandy trojga", bo wyląduje pan jak huczor w Kaliszu, albo jeszcze dalej.
 
 
0 # Antoni 2015-01-28 20:56
Cytuję Chopsko Gymba:
Przecież Najjaśniejsza to już jest państwo wyznaniowe.

Takie pierdoły to może pisać chłop sanacyjny, bo ponoć ciemny był. Chłopsko za dużo naczytał sie wybiórczej, za dużo naogladał sie TVN a że Gymba, to łatwowiernie uwierzył, że Polska to państwo wyznaniowe. Trzeba sobie trochę poczytać, co to jest kalifat, co to jest, prawo szariatu a potem dopiero wypowiadac sie publicznie na temat państwa wyznaniowego. .
 
 
0 # Chopsko Gymba 2015-01-28 21:27
Oczywiście że Polska nie jest państwem wyznaniowym. "Epidiaskop" ani myśli do polityki się mieszać, tylko w pokorze z jałmużny żyje, co mu dobrzy ludzie dają, a i tym się jeszcze z biednymi dzieli. W publicznej sferze żadnych znaków religijnych się nie uświadczy, a i dziatki w szkole żadnymi kościelnymi naukami nękanymi i na świadectwach rozliczanymi nie są. Teraz i zawsze i na wieki wieków.
 
 
0 # . 2015-01-28 21:49
Na letomowym portaliku zalęgła się palikociarnia, hę!
 
 
0 # Antoni 2015-01-28 22:12
A może chłopina znajdzie trochę czasu i wreszcie sobie przeczyta naszą konstytucję a wtedy zapewne przestanie w ciemnocie brodzić. Ustrój Rzeczpospolitej Polskiej opiera się na podziale i równowadze władzy ustawodawczej, władzy wykonawczej i władzy sądowniczej. Władzę ustawodawczą sprawują Sejm i Senat, władzę wykonawczą Prezydent Rzeczypospolite j Polskiej i Rada Ministrów, a władzę sądowniczą sądy i trybunały. W której z tych władz, która ma obecnie realny wpływ na losy obywateli i naszego kraju zasiada ktoś z kleru? Proszę o kilka przykładów. Natomiast w czasach II Rzeczpospolitej nikt nie mówił, że Polska jest krajem wyznaniowym a w sejmie w owym czasie zasiadało kilkudziesięciu duchownych. Tylko, że wtedy Polska była młodym niepodległym państwem a nie liberalną atrapą.
 
 
0 # Chopsko Gymba 2015-01-28 22:19
Aha. Ale po jakiego wała jest art. 196 KK? Poza tym "epidiaskop" wcale nie musi zasiadać - od tego ma bardzo bojących wyrobników.
 
 
0 # pałkarz PO 2015-01-28 22:42
Cytuję Pinokio:
Słyszałem, że Popek włazi w dupsko Wrębiakowi prowadząc na łamach panoramy wybitny "wywiad". A ja radzę p. Jerzemu - jak najdalej od tej "bandy trojga", bo wyląduje pan jak huczor w Kaliszu, albo jeszcze dalej.

A co na to czteropak, vicebezrobotny grześ, pałkarz leś, jacek duża chata vel nie mam na śmieci i skaner krzyś ?
 
 
0 # Zielono mi 2015-01-28 22:45
Cytuję Pinokio:
Słyszałem, że Popek włazi w dupsko Wrębiakowi prowadząc na łamach panoramy wybitny "wywiad". A ja radzę p. Jerzemu - jak najdalej od tej "bandy trojga", bo wyląduje pan jak huczor w Kaliszu, albo jeszcze dalej.

Ciekawszy byłby wywiad z huczkiem, który dał ciała z tym durnowatym BISem.
 
 
0 # Bolo 2015-01-28 22:50
Cytuję pałkarz PO:
Cytuję Pinokio:
Słyszałem, że Popek włazi w dupsko Wrębiakowi prowadząc na łamach panoramy wybitny "wywiad". A ja radzę p. Jerzemu - jak najdalej od tej "bandy trojga", bo wyląduje pan jak huczor w Kaliszu, albo jeszcze dalej.

A co na to czteropak, vicebezrobotny grześ, pałkarz leś, jacek duża chata vel nie mam na śmieci i skaner krzyś ?

Tow. Leonie Nowak, fajnego nicka macie. :cry:
 
 
0 # pałkarz PO 2015-01-28 23:24
Bolo najlepsze nicki ma lesio. Nick "Bolo" też jest całkiem niezły.
 
 
0 # ciekawy 2015-01-29 08:25
To jak jest z tym Kaliszem ? Gdzie dokładnie wylądował Hucz, bo mam zamiar codziennie sprawdzać czy i ile godzin jest w pracy. Dosyć brania kasy za darmo. Nawet jeżeli nadal nic nie będzie robił, to przynajmniej można wymagać, aby siedział bite osiem godzin w pracy.
p.s.
I mam prawo być ciekawy, bo to z moich podatków szła jego i innych urzędasów pensja. Urzędnicy ciągle zapominają, że to oni są dla nas a nie my dla nich. Jak my nie będziemy odprowadzać podatków to oni nie będą mieli tych swoich wypasionych pensji.
 
 
0 # obserwator 2015-01-29 09:14
Antoni a co ty masz do TVN co Jarosław Wam zabrania oglądać tą stację TV.a może ojciec Rydzyk.
 
 
0 # czytelnik 2015-01-29 09:45
Stefański musi odejść.
 
 
0 # mikser 2015-01-29 09:49
Cytuję ciekawy:
To jak jest z tym Kaliszem ? Gdzie dokładnie wylądował Hucz, bo mam zamiar codziennie sprawdzać czy i ile godzin jest w pracy. Dosyć brania kasy za darmo. Nawet jeżeli nadal nic nie będzie robił, to przynajmniej można wymagać, aby siedział bite osiem godzin w pracy.
p.s.
I mam prawo być ciekawy, bo to z moich podatków szła jego i innych urzędasów pensja. Urzędnicy ciągle zapominają, że to oni są dla nas a nie my dla nich. Jak my nie będziemy odprowadzać podatków to oni nie będą mieli tych swoich wypasionych pensji.

We wtorek o świcie w czerwonym kubraczku odśnieżał chodnik przed posesją na Poprzecznej. Do twarzy mu z łopatą i miotłą. I po co było się wygłupiać przez 12 lat?
 
 
0 # Chopsko Gymba 2015-01-29 10:03
Cytuję obserwator:
Antoni a co ty masz do TVN co Jarosław Wam zabrania oglądać tą stację TV.a może ojciec Rydzyk.

Nie będziesz miał telewizji innych przede mną.
 
 
0 # emeryt 2015-01-29 11:58
Tylko dlaczego Wrębiak nie lubi emerytów chociaż wielu z nich na niego głosowało.Od wielu lat emeryci
byli zwolnieni z opłat za użytkowanie 3lub 4 razy w roku
sali stropowej /Zabawy wigilia/ które odbywały się w środku tygodnia żeby nie kolidować z wynajmem sali
w soboty lub niedziele.Teraz burmistrz karze płacić
emerytom za użytkowanie 160 zł za godzinę.
Będzie to się wiązać z zaniechaniem choć trochę przyjemnosci dla ludzi starszych bo związku nie stać na te opłaty.
A ludzie co pracowali całe życie na rzecz miasta
płacąc podatki będą dalej siedzieć w domu.
 
 
0 # Chopsko Gymba 2015-01-29 12:01
Co przystoi wojewodzie ...
 
 
0 # ciekawy 2015-01-29 16:25
Młodzi też ciężko pracują, nie mają przywilejów takich, jakie były za komuny, dlaczego więc burmistrz ma robić jakieś wyjątki dla starszych ?
Jak słyszę, że starszym wszystko się należy, tylko ze względu na zasiedziałość na tym świecie, to szlak mnie trafia. Wielu ma emerytury dużo wyższe niż najniższa krajowa, za którą muszą pracować młodzi. Młodzi muszą wynająć mieszkanie, płacić za przedszkola, które wy starsi mieliście za grosze lub nieodpłatnie. Mieliście darmowe wczasy, darmowe bilety do teatru i kina, darmowe imprezy np. na Dzień Kobiet. Ciągle wam mało.
Chcecie się bawić, bo wam się należy trochę przyjemności. Niestety młodzi nie mają ani czasu ani pieniędzy na zabawy, bo muszą pracować na wasze emerytury.
W tym przypadku popieram burmistrza. Za 5 godz. wyjdzie 800 zł, jeżeli przyjdzie 100 osób, to wyjdzie raptem 8 zł na głowę.
 
 
0 # Pinokio 2015-01-29 18:47
Cytuję pałkarz PO:
Cytuję Pinokio:
Słyszałem, że Popek włazi w dupsko Wrębiakowi prowadząc na łamach panoramy wybitny "wywiad". A ja radzę p. Jerzemu - jak najdalej od tej "bandy trojga", bo wyląduje pan jak huczor w Kaliszu, albo jeszcze dalej.

A co na to czteropak, vicebezrobotny grześ, pałkarz leś, jacek duża chata vel nie mam na śmieci i skaner krzyś ?

Ty możesz co najwyżej robić pałkę PO
 
 
0 # Ela 2015-01-29 20:59
Co ty wiesz jak bylo za komune Kiedys nikt sie nie opieszal wszyscy musieli pracowac czy mlody czy starsze osoby praca tamtych latach byly przymusiwe
w kazdym razie gdy policjant zobaczyl pijanego mezczyzne zmety zawiol komende. Niecackali sie !
 
 
0 # ciekawy 2015-01-29 23:12
Tak - każdy miał pracę i obowiązywała zasada:
Czy się stoi czy się leży pensja się należy.
 
 
0 # Antoni 2015-01-29 23:32
Cytuję obserwator:
Antoni a co ty masz do TVN co Jarosław Wam zabrania oglądać tą stację TV.a może ojciec Rydzyk.

Do TVN-u mam to, że ta stacja po prostu zeszła już dawno na psy. Nie będę teraz wyliczał tych kretyńskich programów w czasie największej oglądalności, nie będę również wyliczał te wszystkie tendencyjne i stronnicze programy publicystyczne. Z tej stacji TV widz nie dowie się, dlaczego Polska tonie w długach, dlaczego w Polsce nie ma rodzimego przemysłu i handlu, dlaczego nie tak dawno partyjni judasze chcieli w nocy w sejmie przeforsować ustawę, aby sprzedać polskie lasy, dlaczego polska młodzież nie ma perspektyw i musi za chlebem udać się na emigrację. Więc, po co mam oglądać stacje TV, która w ogóle nie reprezentuje polskiej racji stanu, tylko emituje więcej reklam, niż ciekawych programów. Dlatego wole w internecie poszukać z pierwszej ręki, ciekawych informacji i to prawie z każdej dziedziny życia.
 
 
0 # Chopsko Gymba 2015-01-29 23:45
Cytuję Antoni:
dlaczego nie tak dawno partyjni judasze chcieli w nocy w sejmie przeforsować ustawę, aby sprzedać polskie lasy

- No wiesz, Rappaport, że ja cziebie nie rozumiem. Ty budzisz mnie w nocy. Pół godziny namawiasz mnie, żebym kupił las. A teraz odmawiasz mnie od tego tartaka. To co to jest za interes???
(..)
- Zaraz, chwileczkę, spokój! Owszem, dajmy na to, ja daję dwa tysziące na las. To kto inny będzie miał tartak, tak? Będzie mnie dyktował ceny? Będę jego dawał zarabiać na rżnięcie? To gdzie jest LOGIKA??? To wolę kupić ten tartak! Mam rację?
 
 
0 # normalny 2015-01-30 06:35
Cytuję ciekawy:
Tak - każdy miał pracę i obowiązywała zasada:
Czy się stoi czy się leży pensja się należy.

Masz ciekawe podejście do ludzi. Skąd wiesz, czy wiekszośc nie pracowała normalnie w tamtych czasach?
To tak jakby powiedzieć, że jeszcze niedawno w Brzegu wszyscy pracowali jak Huczyński, bo on stał na czele miasta. To władza była za komuny nie w porządku w stosunku do ludzi, a nie normalni ludzie. Gdyby tak nie było, nie byłoby w Polsce niczego. Jak za Kononowicza. Problemem był fakt, że ten wielki wysiłek społeczeństwa był po prostu marnowany.

Jestem ciekawy jak Twoje dzieci powiedzą Ci za 50 lat "Tato, pchałeś tę taczkę latami, pracowałeś jak wół, a my gówno z tego mamy. Nawet musimy oddawać część SWOICH ZAROBKÓW na Twoją emeryturę." Już dzisiaj społeczeństwo za przyzwoleniem władzy zjadło większość zarobionych przez emerytów oszczędności. I to jest w porządku?
 
 
0 # emeryt 2015-01-30 11:56
Z wypowiedzi ciekawego wynika że ludzie za czasów komuny to tylko jeżdzili za darmo na wczasy. chodzili za darmo do kina ,teatru a w pracy nic nie robili.Szkoda że
nie żył w tamtych czasach w których nie było tyle maszyn budowlanych, CNC i innych gadzetów w zakładach pracy.Jakby pracował na PSK to rozładowywałby wagony kolejowe z węglem lub cementem ręcznie łopatą Ja pracowałem w brzeskich wodociągach i nikt nie chciał tam pracować
bo podczas awarii trzeba było recznie kopać wykopy bo nie było koparek.Teraz w wodociągach dostać pracę to rarytas.
 
 
0 # obserwator 2015-01-30 13:33
Tak jak myślałem oglądaj sobie TV Trwam tam mówią prawde i tylko prawde
 
 
0 # ciekawy 2015-01-30 20:47
do emeryta i normalnego - otóż moja młodość, to czasy komuny. Pamiętam darmowe wyjazdy na obozy narciarskie z czwórki, wyjazdy z rodzicami na wczasy, które dostawali z zakładu pracy co dwa lata. A ponieważ jedno pracowało w jednym zakładzie a drugie w drugim, to wczasy były corocznie. Dodam, że rodzice byli zwykłymi robotnikami w brzeskich fabrykach. I uprzedzę jeszcze ew. stwierdzenie - NIE NALEŻELI DO PZPR. Jedyny problem, to był brak towarów w sklepach.
Sami zauważacie, że był przymus pracy, więc była ona dla każdego. Teraz młoda osoba chętnie podjęłaby się nawet kopania rowów łopatą, ale tej pracy nie ma. Ludzie młodzi często pracują dziennie po kilkanaście godzin, mimo, że mają płacone za 8. Nie skarżą się, zaciskają zęby i nawet nie upominają się o żadną gratyfikację za nadgodziny. Jeżeli ktoś pisze, że za komuny ciężko się pracowało, to albo miał wyjątkowego pecha, albo .... był zwykłą niedojdą.
 

Nie masz uprawnień do komentowania