Pandemia COVID-19 uniemożliwia zaplanowanie osobistego uczestnictwa w takim wydarzeniu, jakim są turystyczne targi ITB Berlin. Po raz kolejny będziemy mogli uczestniczyć w wielkim turystycznym święcie tylko poprzez ekrany monitorów.
Dlatego ich formuła skoncentruje się na konferencjach transmitowanych na żywo (8-10 marca 2022), Dniu Biznesu Cyfrowego (17 marca 2022), a także na przekazach satelitarnych. Pomiędzy 8 a 10 marca 2022 roku kluczowymi tematami strony internetowej itb.com jako miejsca dostępu do cyfrowego odkrywania całej gamy turystycznych marek będą: elastyczność, cyfryzacja i zrównoważony rozwój.
– Głęboko żałujemy tej sytuacji – powiedział David Ruetz, szef ITB Berlin. – Jako organizatorzy dołożyliśmy wszelkich starań, aby ponownie zorganizować ITB Berlin w formie osobistego kontaktu w stolicy Niemiec. Szczególnie w dzisiejszych czasach branża potrzebuje orientacji, inspiracji i dialogu. Jednak uwzględniając pandemię i zaostrzenia przepisów nie pozostaje nic innego, jak dostosowanie ich koncepcji na 2022 rok. Dzięki konferencji transmitowanej na żywo i Dniu Biznesu Cyfrowego, a także naszym nowym regionalnym wydarzeniom turystycznym w ciągu roku, oferujemy branży szeroką gamę fascynujących treści i nowych możliwości biznesowych w 2022 roku. – zapewnia.
Obecna sytuacja wokół pandemii, a także zaostrzone ograniczenia w podróżowaniu i limity nałożone na liczbę osób, które mogą wziąć udział w dużych imprezach, skłoniły Messe Berlin do podjęcia tego kroku. – Oczywiście zbadaliśmy możliwość przesunięcia ITB Berlin na lato. Jednak po konsultacjach z naszymi partnerami postanowiliśmy zachować terminy na początku marca. Są one ważne dla branży turystycznej, ponieważ miesiące letnie są głównym okresem podróży i działalności turystycznej. Roczne terminy targów ITB Berlin są celowo wybrane, ponieważ nasi klienci w większości prowadzą interesy zimą lub w okolicy marca. Z tego powodu wzmacniamy cyfrowe elementy ITB Berlin podczas Konferencji ITB Berlin oraz Dniu Biznesu Cyfrowego . Staramy się wesprzeć branżę turystyczną mocno dotkniętą pandemią i planujemy w tym roku serię dodatkowych usług i wydarzeń w formatach wirtualnych i osobistych” – skomentował Martin Ecknig, dyrektor generalny Messe Berlin.
Podczas pięciodniowego cyfrowego ITB Berlin NOW 2021 platformę internetową odwiedziło około 65 700 użytkowników, z czego około dwie trzecie pochodziło z zagranicy. Ponad 3,5 tysiąca wystawców ze 120 krajów wykorzystało nowy format do zaprezentowania swoich produktów i usług. Przypomnijmy, że w 2020 roku targi ITB odwołano, a 2019 roku około 10 tysięcy wystawców ze 181 krajów prezentowało swoje produkty i usługi około 160 tysiącom odwiedzających.
Opr. Agnieszka Nowak, Leszek Nowak, 2ba.pl