Rozmowa Ilony Klejnowskiej-Kamińskiej, Prezes Forum Gospodarczego Kobiet z Agnieszką Lubańską i Anią Krasnodębską-Cickiewicz, twórczyniami polskiej marki modowej Poeme, w ramach cyklu wywiadów z inspirującymi kobietami.
Poeme, to marka odzieżowa która powstała z marzeń dwóch kobiet po to aby spełniać marzenia innych kobiet. To o czym marzą kobiety?
Tak, już od dawna marzyłyśmy o stworzeniu własnej marki modowej. Ten pomysł kiełkował w naszych głowach dosyć długo aż któregoś dnia Ania powiedziała „dosyć odkładania marzeń na później”. Naszym marzeniem jest tworzenie mody klasycznej i eleganckiej. Stworzone przez nas projekty są tego odzwierciedleniem. A o czym marzą kobiety? Kobiety marzą, żeby pokazać swoją siłę, być pewnymi siebie a przy tym pięknie wyglądać. Wszystkie nasze projekty mają za zadanie to wyeksponować. Poeme to nie tylko spełnienie naszego marzenia ale także odpowiedź na potrzeby kobiet, które często przed ważnym wyjściem miały problem ze znalezieniem swojej wymarzonej kreacji. Zależy nam również aby nasze projekty były ponadczasowe i służyły na wiele lat.
Polskie produkty cieszą dziś dużym zaufaniem konsumentów. Jak myślicie co na to wpływa?
Polskie produkty są bardzo dobre jakościowo, wykonane z największą precyzją i starannością. Nie odbiegają od swoich zagranicznych konkurentów a często są od nich zdecydowanie lepsze. Nasze limitowane serie sukienek powstają we współpracy wyłącznie z polskimi twórcami i zakładami krawieckimi. Daje nam to nie tylko gwarancję doskonałej jakości ale zwiększamy także szansę rozwoju naszym świetnym krajowym profesjonalistom, którzy muszą konkurować z wykonawcami z innych krajów. Ponadto w dobie kryzysu spowodowanego epidemią koronawirusa wzrosła świadomość społeczna i Polacy chcą wspierać polskie firmy. Jest to piękny obraz patriotyzmu gospodarczego.
Co jest dla Was najważniejsze w tworzeniu mody?
Zależy nam, żeby nasze projekty były uniwersalne i ponadczasowe bez względu na zmieniającą się sezonową modę. Żeby każda kobieta, która będzie nosić stroje Poeme czuła się elegancko i wyjątkowo. W każdy projekt włożyłyśmy dużo pracy i przede wszystkim naszych serc.
Zaczynałyśmy w bardzo trudnym momencie – pandemii. Obecna sytuacja sprzyja raczej sprzedaży dresów aniżeli wyjątkowych, unikatowych sukienek. Nadszedł jednak ten piękny czas w roku – Boże Narodzenie, kiedy mimo ciężkiej sytuacji na świecie, w ludziach obudził się entuzjazm, nadzieja i chęć odstawienia dresów do szafy. Nasze projekty są doskonałym pomysłem na prezent, czy to dla siebie czy dla bliskiej osoby.
Cechą charakterystyczną naszych sukienek jest ich niebanalne wzornictwo oraz perfekcyjne wykończenie. Są one dopracowane w najdrobniejszym szczególe (od podszewki po guziki z masy perłowej) co wiąże się z tym że momentami poprawki nad jednym modelem trwały miesiącami. Ale efekt finalny przerósł nawet nasze oczekiwania.
Gdzie szukacie inspiracji i co motywuje Was do tworzenia kolejnych projektów?
Inspiracje czerpiemy z wielu źródeł. Obserwujemy serwisy modowe, portale społecznościowe, które są kopalnią modowych pomysłów. Prowadzimy rozmowy z wieloma projektantami, a także słuchamy naszych koleżanek i odbiorców naszych produktów. Ogromną inspiracją są też nasze córeczki, dlatego m.in. postanowiłyśmy stworzyć kolekcje sukienek dla dzieci i wszystkie nasze sukienki dla kobiet mają swoje odpowiedniki w wersji dla małych dziewczynek.
Naszą największa motywacją do działania jest realizacja marzenia o polskiej marce modowej, rozpoznawalnej również za granicą i kojarzonej z wysoką jakością, niebanalnym wzornictwem i ponadczasowością. Tworząc sukienki chcemy podkreślić piękno każdej z nas.
Zdradźcie swój sekret na to jak łączyć wyzwania zawodowe z macierzyństwem?
Momentami jest to oczywiście ciężkie i gdy mamy wrażenie, że dotarłyśmy do granic naszych możliwości, okazuje się że te leżą zdecydowanie dalej. Firmę założyłyśmy na początku pandemii, co ze względu na ograniczenia m.in. w pracy urzędów było prawdziwym wyzwaniem formalno–logistycznym. Obie jesteśmy mamami dziewczynek i zarówno Laura (4,5 roku) jak i Sara (2,5 roku) nie raz towarzyszyły nam w wycieczkach do hurtowni tkanin lub uczestniczyły w spotkaniach ze szwalnią, na których ustalałyśmy np. ostateczny wygląd i krój prototypów. Jednak obecne czasy dają nam wiele możliwości prowadzenia biznesu, środki komunikacji elektronicznej ułatwiają wiele rzeczy. Ponadto, łączy nas szczególna więź – jesteśmy bliźniaczkami, co w naszym odczuciu pozwala na całkowicie bezkompromisowe podejście – czasami nawzajem się motywujemy, a gdy zajdzie taka potrzeba wzajemnie przywołujemy się do porządku. Siły do działania przede wszystkim dodają nam nasze córeczki, ale też uśmiechy zadowolenia na twarzach naszych klientek.
Poeme to marka odzieżowa powstała w maju 2020 r. Jej właścicielkami są dwie siostry (bliźniaczki), których pasją jest moda. Premierowa kolekcja Poeme to eleganckie sukienki na specjalne okazje dla kobiet i małych dziewczynek. Cechą charakterystyczną marki jest wysoka jakość, niebanalne wzornictwo oraz dbałość o detale.
https://www.facebook.com/poemeshop
https://www.instagram.com/poemeshop.pl/