sobota, 20 kwietnia 2024

biuro-obslugiWOLNA TRYBUNA Do redakcji wpłynęła skarga ośmiu brzeżan na niewłaściwą organizację obsługi petentów w UM Brzeg

 

 

Brzeg, dnia 21 maja 2014 r.

 

Pan Mariusz Grochowski

Przewodniczący Rady Miejskiej Brzegu

i Radni Rady Miejskiej Brzegu

 

 

Szanowny Panie

 

Skarga na Burmistrza Miasta Brzegu

 

My mieszkańcy Brzegu sprzeciwiamy się naruszeniu konstytucyjnych praw obywatelskich. Biuro Obsługi Urzędu (tj. Centrum Obsługi Mieszkańca) we Wrocławiu jest czynne od 8.00 do 18.00 (de facto COM od 8.00 do 17.15), a Urząd Miasta w Brzegu od 7.15 do 15.15, przy czym naszych mieszkańców w Biurze Dowodów Osobistych przyjmuje się od godz. 8.00 do 12.00, a w sprawie zgonów do godz.15.00.

Pytamy się czy mieszkańcy Brzegu są dla urzędników, czy urzędnicy dla mieszkańców. Może lepiej wcale nie przyjmować mieszkańców, po co władzy lokalnej ?Skarżypyci". Pod Biurem Dowodów Osobistych w Urzędzie Miasta Brzegu gromadzą się kolejki, a mieszkańcy są lekceważeni. Obsługuje mieszkańców 1 urzędnik, a we Wrocławiu jest kilka Biur Obsługi Urzędu (tj. Centrum Obsługi Mieszkańca) i mieszkańców obsługuje rzesza urzędników.
Naruszony jest kodeks postępowania administracyjnego w Brzegu (m.in. art. 6 kpa: Organy administracji publicznej działają na podstawie przepisów prawa; art. 7 - W toku postępowania organy administracji publicznej stoją na straży praworządności, z urzędu lub na wniosek stron podejmują wszelkie czynności niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli; art. 8 kpa - Organy administracji publicznej prowadzą postępowanie w sposób budzący zaufanie jego uczestników do władzy publicznej; art. 9 kpa -Organy administracji publicznej są obowiązane do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Organy czuwają nad tym, aby strony i inne osoby uczestniczące w postępowaniu nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa, i w tym celu udzielają im niezbędnych wyjaśnień i wskazówek; art.12 - § 1. Organy administracji publicznej powinny działać w sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia.
§ 2. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie i inne przepisy kpa http://www.lex.pl/akt-prawny/-/akt/dz-u-2013-267.

 

Prosimy o skuteczną interwencję.
Mariusz Sokołowski i 7 podpisów mieszkańców /adresy/

 

 

wolna trybuna