Od 1 marca br. Gazeta Wyborcza znow korzysta z materiałow tworzonych przez Polską Agencję Prasową.
„Z radością wracamy do współpracy z PAP po 7 latach, gdy mamy pewność, że znów zajmuje się profesjonalnym agencyjnym dziennikarstwem. Niestety w czasach rządów PiS zbyt często dziennikarstwo przegrywało z propagandą – mówi Mikołaj Chrzan, członek zarządu Wyborcza sp. z o.o. – Priorytetem dla >>Wyborczej<< są materiały naszych dziennikarek i dziennikarzy, ale dostęp do agencji prasowej jest znacznym ułatwieniem dla osób piszących i redagujących, a także przyczynia się do poprawy aktualności, unikalności i jakości serwisu”.
Od prawie 35 lat „Wyborcza” to największy opiniotwórczy dziennik w Polsce. Jako pierwszy tytuł w kraju wprowadziła model subskrypcyjny, który rozwija z wielkim sukcesem – prawie 300 tys. społeczność subskrybująca cyfrowe wydanie zapewnia „Wyborczej” miejsce w europejskiej czołówce. Wyborcza.pl to codzienny wybór czytelników i czytelniczek, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad.
Dla PAP powrót do współpracy z „Gazetą Wyborczą” to ważny sygnał dotyczący postrzegania agencyjnego serwisu pod względem jego jakości i wiarygodności.
„Ambicją PAP jest dostarczanie wysokiej jakości treści i sprzedaż licencji wszystkim największym mediom w kraju. Tym bardziej cieszy nas powrót >>Wyborczej<< do korzystania z naszego serwisu. O tym, na ile jest on wiarygodny, wszechstronny i profesjonalny, decydują nie nasze deklaracje, ale opinie naszych odbiorców. To z myślą o nich tworzymy nasz serwis 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu” – mówi wiceszef PAP Paweł Kostrzewa.
Poprzedni kontrakt wydawcy "Wyborczej" z PAP rozwiązano w 2017 r.
Źródło informacji: PAP