piątek, 22 listopada 2024

gazetaMateriały tworzone przez redakcję Gazety Wyborczej będą dostępne wyłącznie na Wyborcza.pl, co oznacza, że nie będą pojawiać się już na portalu Gazeta.pl, także należącym do Agory.

 

 

 

W liście do czytelników Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i Jerzy B. Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”, poinformowali, że od przyszłego tygodnia wycofają treści “Wyborczej” z bezpłatnego portalu Gazeta.pl. „Od 4 października (red.) wycofamy osobne działy „Wyborczej” oraz naszych wiadomości miejskich z bezpłatnego portalu gazeta.pl, który świetnie sobie radzi, ale w modelu odmiennym (reklamowo-zasięgowym, a nie subskrypcyjnym), i który nie jest przez nas redagowany” – zapowiedzieli Kurski i Wójcik.

 

„Gazeta Wyborcza” ograniczy także udzielanie zewnętrznych licencji na swoje teksty. „Model subskrypcyjny wymaga podkreślania wyjątkowości marki utrzymywanej przez zgromadzoną wokół niej społeczność” – napisali Kurski i Wójcik w liście do czytelników. „Podobnie konsekwentnie podkreślają odrębność swoich marek najwięksi wydawcy na świecie, tacy jak „The New York Times”, „Financial Times”, „Le Monde”, „The Times”, którzy oprócz sprzedaży prasy drukowanej opierają się na prenumeracie cyfrowej” – dodali.

 

Kurski i Wójcik podkreślili, że już dwie trzecie wpływów „Gazety Wyborczej” pochodzi ze sprzedaży jej wersji papierowej i subskrypcji cyfrowych. „Wszystko to jest dziś możliwe wyłącznie dzięki Państwu, którzy kupujecie nas w kiosku lub – coraz częściej – w internecie. Dlatego pragniemy traktować Państwa, naszych prenumeratorów, z odpowiednim szacunkiem, a także zgodnie z naszymi przekonaniami i wartościami” – podkreślili redaktorzy w liście do czytelników.

 

 

Logo spm

 

 

 

 

 

 

Nowiny na pasku