piątek, 17 maja 2024

STENA LINE STENA EBBADo końca 2022 r Stena Line wprowadzi drugi 240-metrowy prom klasy E-Flexer, który będzie obsługiwał trasę Gdynia-Karlskrona wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, który rozpocznie kursowanie tego lata.

 

 

 

Stena Line przedstawia drugi z dwóch dużych statków klasy E-Flexer, który zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona. W grudniu 2022 r. nowo wybudowany statek Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle, która od sierpnia połączy Polskę z południową Szwecją.

 

Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line. Mają one zwiększoną pojemność – o 50% więcej kabin, mogą zabrać o 30% więcej pasażerów i 15% więcej ładunku – w porównaniu z istniejącymi statkami klasy E-Flexer.

 

– Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Ebba, wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług a także zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie. – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

 

Mając długość 240 metrów, Stena Ebba i Stena Estelle są o 36 metrów dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów – Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid – eksploatowanych przez Stena Line. Dwa nowe E-Flexery mają pojemność frachtową 3600 metrów i zapewniają miejsce dla 1200 osób. Są doskonale wyposażone, aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Polską a Szwecją. Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer, Stena Ebba i Stena Estelle mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.

 

Dzięki dwóm nowym E-Flexerom, Stena Line kontynuuje swoją strategię rozwoju na Morzu Bałtyckim, która w ostatnich latach zaowocowała wprowadzeniem przedłużonych statków Stena Scandica i Stena Baltica na trasie Nynäshamn-Ventspils (Szwecja-Łotwa), jak również otwarciem nowego połączenia ze Szwecji do Finlandii, Nynäshamn-Hanko.

 

Fakty o Stena Ebba:

 

  • Siostrzany statek Stena Estelle
  • Zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona w grudniu 2022 r.
  • Długość: 240 m
  • Zanurzenie: 6,4 m
  • Szerokość: 28 m
  • Pojemność: 3600 m pojemności frachtowej, 1200 osób, 263 kabin.

 

 

TTG dziennik turystyczny

 

 

 

turystyka na pasku