Port Lotniczy Wrocław wkracza w nową erę. Jako pierwsze lotnisko w Polsce przygotowuje się do uruchomienia swojego chatbota. Zostań testerem i wypróbuj jego możliwości. Twoja opinia jest ważna.
Chatbot lotniska to wirtualny, interaktywny asystent pasażerów, działający w czasie rzeczywistym. Ułatwi korzystanie z portu, powiadomi na bieżąco o statusie rejsu, pomoże w planowaniu podróży, ponieważ jest zintegrowany z popularną wyszukiwarką połączeń. Odpowiada też m.in. na kilkaset pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów. Zakres jego możliwości jest niezwykle bogaty. Przygotowanie aplikacji opartej na Messengerze jest na ostatniej prostej, do jej uruchomienia potrzebne są już tylko finalne testy przeprowadzone przez realnych użytkowników. Dlatego port zaprasza kilkadziesiąt osób, które chciałyby wcielić się w rolę testerów.
– Jako pierwsi będą mieli okazję wypróbować nasz chatbot, sprawdzić jego możliwości i wszystkie funkcjonalności. Z niecierpliwością czekamy na ich opinie, bo to właśnie z myślą o naszych pasażerach uruchamiamy to narzędzie – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Testerem może zostać każdy – niezależnie od tego, czy ktoś akurat wybiera się w podróż lotniczą, czy nigdy jeszcze samolotem nie leciał. Wystarczy zgłosić chęć udziału w testach na oficjalnym fanpage’u Portu Lotniczego Wrocław. Wybrane zostaną te osoby, które w najciekawszy i najbardziej przekonujący sposób uzasadnią, że to właśnie one powinny wypróbować chatbot wrocławskiego lotniska. Warunkiem jest uruchomienie aplikacji Facebook Messenger na swoim urządzeniu mobilnym. Czas na zgłoszenie trwa do 4 lutego, do godz. 9.00. Testy potrwają tydzień, zaś testerzy mogą liczyć na nagrody niespodzianki.
Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce wprowadzającym tego typu aplikację. Co więcej, takie rozwiązanie funkcjonuje na niewielu lotniskach europejskich.
– Chatbot to kompleksowe, cyfrowe narzędzie. Oznacza nową jakość w obsłudze pasażerów wrocławskiego lotniska– podkreśla Dariusz Kuś.
Lotnisko planuje uruchomienie chatbota w lutym tego roku.
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2018 obsłużył ponad 3,3 mln pasażerów. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106”, oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.