Jesteśmy różni. Jesteśmy Polską! - Kampania społeczna na 100-lecie niepodległości
Czym Polki i Polacy różnią się od siebie, a co ich łączy? Co sądzą o żołnierzach wyklętych? Czy węgiel to polska duma? Może polski problem? Prawdziwa miłość zdarza się tylko raz, czy też może częściej? 100 pytań na stulecie to trochę poważny, a trochę żartobliwy quiz przygotowany w ramach kampanii „Jesteśmy różni. Jesteśmy Polską”. Każdy, kto weźmie w nim udział, będzie mógł porównać swoje odpowiedzi z odpowiedziami innych Polek i Polaków zebranymi w reprezentatywnym badaniu. Organizatorzy kampanii – Fundacja im. Stefana Batorego i Kultura Niepodległa - zapraszają do wspólnej zabawy i refleksji na podsumowanie jubileuszowego roku. |
Pomysł na kampanię wziął się ze zmęczenia wszechobecną opowieścią o dwóch wrogich plemionach, a także z potrzeby radosnego i mniej oficjalnego świętowania odzyskania niepodległości.
Podstawowym elementem kampanii jest strona internetowa www.jakajestpolska.pl z quizem zawierającym setkę pytań do internautów – o sprawy ważne, ale również dotyczących naszego codziennego życia. Internauci mogą sprawdzić, na ile ich odpowiedzi są zbieżne lub różnią się od opinii Polek i Polaków zebranych w reprezentatywnym internetowym badaniu przeprowadzonym w grudniu 2018 przez firmy badawcze Diffrence i Ariadna. Do odwiedzenia strony internetowej zachęcają spoty radiowe i telewizyjne. Przykłady odpowiedzi na pytania quizu:
Każde ze stu pytań przynosi zaskakujące wnioski na temat Polek i Polaków.
Organizatorzy kampanii - Fundacja Batorego i Kultura Niepodległa – zapraszają wszystkich Polaków i Polki do udziału w quizie. Im więcej osób wejdzie na www.jakajestpolska.pl i odpowie na pytania, tym barwniejszy będzie obraz Polski i tym pełniej sobie uświadomimy, jak wiele nas różni i jak wiele nas łączy. Do wsparcia kampanii organizatorzy zapraszają wszystkie media, osoby i zainteresowane instytucje i organizacje. Można zachęcać do odwiedzenia strony internetowej, porównywać wyniki, korzystać z dostępnych na www materiałów i danych. Kampanię wsparły już media: TVN, onet.pl, radio Zet, gazeta.pl Przy przygotowaniu kampanii pro bono pracowało wiele firm, którym bliska była idea kampanii: DDB&tribal, CPC: Brand Consultans, Huncwot, Juice, Televisor, Difference, Ariadna, Moodage, PHD Media Direction. Więcej informacji na www.jakajestpolska.pl
|