Kampania Moc Polskich Warzyw nie zwalnia tempa. W ramach projektu powstał cykl filmów z polskimi plantatorami, którzy opowiadają o produkcji polskich warzyw. Dzięki temu konsumenci mają okazję poznać tajniki upraw najpopularniejszych gatunków warzyw i dowiedzieć się więcej o pracy krajowych rolników.
Polska słynie z bogactwa uprawianych na jej terenie warzyw - możemy pochwalić się produkcją wielu gatunków, począwszy od pomidorów i papryki, poprzez warzywa korzeniowe i ciepłolubne, na pieczarkach i czosnku kończąc. Polskie warzywa i produkty przetwórstwa warzywnego, takie jak np. kiszonki czy surówki mają swoje stałe miejsce na stołach konsumentów. Doceniane są nie tylko za najlepszy smak, ale także za doskonałą jakość, bezpieczne warunki produkcji oraz świeżość.
Polskie warzywa produkowane są z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, jednocześnie z dbałością o naturalność i tradycję. Ze względu na warunki klimatyczne uprawa warzyw na terenie Polski ma charakter sezonowy. Jednak aby dostarczać konsumentom najlepsze warzywa przez cały rok, polscy rolnicy wykorzystują produkcję warzyw pod osłonami - w szklarniach i tunelach foliowych.
„W Polsce uprawiamy kilkadziesiąt gatunków warzyw. Na terenie całego kraju można znaleźć gospodarstwa, gdzie produkowane są warzywa, które później trafiają na stoły konsumentów. Na południu Mazowsza produkujemy paprykę i warzywa ciepłolubne, w okolicach Otwocka i Kalisza pomidory, w powiecie kazimierskim w Małopolsce warzywa korzeniowe, a czosnek galicyjski na terenie gmin Słomniki, Radziemice i Koniusza, również w Małopolsce. To tylko kilka przykładów, które pokazują, że uprawiamy warzywa w wielu miejscach Polski. To, co łączy wszystkie produkcje, to wyjątkowe zaangażowanie rolników - wszystkim nam przyświeca jeden, wspólny cel, aby dostarczać Polakom najlepszej jakości produkty. Nasze gospodarstwa prowadzimy od wielu lat, starając się połączyć doświadczenie i pasję z nowymi możliwościami produkcji, jakie oferuje nam rozwój technologii. W konsekwencji możemy oferować doskonałe warzywa, bogate w składniki odżywcze, zawsze świeże i o najlepszym smaku” - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
W ramach kampanii „Moc Polskich Warzyw” powstał specjalny cykl z udziałem krajowych plantatorów. W ośmiu filmach przedstawiona jest produkcja: pomidorów, papryki, warzyw ciepłolubnych, pieczarek, marchwi i innych warzyw korzeniowych, czosnku czy kiszonek. „Zdecydowaliśmy się na stworzenie filmów z plantatorami, aby przybliżyć konsumentom naszą codzienną pracę. Pokazaliśmy, że polska produkcja warzywnicza to nowoczesna i rozwinięta branża, za którą stoją zaangażowani ludzie. Na każdym etapie produkcji wielu profesjonalistów dba o najwyższą jakość i smak uprawianych warzyw. Zależało nam również na tym, aby konsumenci dowiedzieli się, że chociaż na co dzień korzystamy z najnowszych technologii, nie zapominamy o wieloletniej tradycji polskiej uprawy. Wszystko po to, aby w efekcie oferować najlepsze produkty” - mówi Mirosław Łuska, prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.
Filmy obejrzeć można na kanale „Moc Polskich Warzyw” w serwisie YouTube.
POMIDORY: https://www.youtube.com/watch?v=8E4CmyXID5c
PAPRYKA: https://www.youtube.com/watch?v=n3L2kWt0OAA
PIECZARKI: https://www.youtube.com/watch?v=DoxYhtOZ39o
WARZYWA CIEPŁOLUBNE: https://www.youtube.com/watch?v=x2vYi5meE7g
MARCHEW: https://www.youtube.com/watch?v=JSFLarWgmMY
CZOSNEK GALICYJSKI CZ. 1: https://www.youtube.com/watch?v=gON7qATGJj4
CZOSNEK GALICYJSKI CZ. 2: https://www.youtube.com/watch?v=rE8HcjSFce0
KISZONKI: https://www.youtube.com/watch?v=1fcfFQ03xtk
„Moc Polskich Warzyw”
„Moc Polskich Warzyw” to kampania sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w kampanii biorą: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski.
Maciej Ogonowski
Agencja Brandmates