sobota, 18 maja 2024

W dniu 31.05.2013 roku upłynął termin składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Pomimo tego do dnia dzisiejszego nadal wpływają deklaracje od właścicieli nieruchomości.

 

Przypominamy, że jeżeli jeszcze nie złożyłeś tej deklaracji, lub chcesz ją skorygować wypełnij ją i złóż ją jak najszybciej w Urzędzie Miasta w Brzegu.
Przypominamy, że zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciel nieruchomości: składa deklarację, zapewnia właściwe pojemniki na odpady oraz dokonuje opłat w kasie Urzędu Miasta lub na wskazane przez Urząd konto bankowe.
Właścicielem nieruchomości są:
- w domach jednorodzinnych są ich faktyczni właściciele, posiadający prawo do nieruchomości.
- w budynkach wielorodzinnych właścicielem nieruchomości są zarządcy nieruchomości wpisani w akty notarialne, a gdy takich nie ma to zarządy wspólnot mieszkaniowych, natomiast w przypadku braku zarządów wspólnot deklaracje składają poszczególni właściciele mieszkań.
W budynkach spółdzielczych deklaracje składają zarządy spółdzielni mieszkaniowej.

W przypadku niezłożenia deklaracji Burmistrz z obowiązku zapisanego w ustawie, określi dla takiego właściciela nieruchomości w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Przypominamy, że osoba składająca deklaracje, jest zobowiązana do zapewnienia pojemników, dlatego tak ważne jest by zrobiły to w imieniu wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni zarządy, gdyż w przeciwnym wypadku, właściciele składający deklaracje będą musieli zapewnić pojemniki, a tym samym podwórka wspólnot albo spółdzielni zastawione będą dużą ilością pojemników co jest bezsensowne i niezgodne z ustawą.
Z-ca Burmistrza
Barbara Iwanowiec

 

Nowiny na pasku