W związku z licznymi wątpliwościami rodziców dotyczących procedury rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Brzeg informuję,
że zgodnie z § 16 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. nr 61, poz. 624) za rekrutację dzieci do poszczególnych brzeskich przedszkoli odpowiadają dyrektorzy, którzy zawierają z rodzicami dzieci umowy o świadczenie usług przedszkola. Szczegółowe zasady rekrutacji, w tym procedurę odwoławczą, określa statut przedszkola. System elektroniczny naboru dzieci do przedszkoli jest tylko narzędziem wspomagającym Dyrektorów w przebiegu rekrutacji.
Rolą gminy jest natomiast koordynacja i nadzór nad sprawnym przebiegiem naboru. Burmistrzowi Brzegu przysługuje prawo zmian decyzji Komisji Rekrutacyjnych w przypadkach niezgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Również rodzice mają prawo wnieść skargę do Burmistrza Brzegu na postępowanie rekrutacyjne niezgodne z zapisami powyższego rozporządzenia.
Tomasz Dragan
Rzecznik UM w Brzegu