niedziela, 24 listopada 2024
policjaauto.jpgSymulacje wypadku przyciągnęły tłumy. Ponad 1500 osób z Brzegu i okolic wzięło udział w happeningu zorganizowanym w związku z kampanią społeczną „Drogi Zaufania"


Happening miał na celu promocję bezpiecznej jazdy i zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo użytkowników dróg. Odwiedzający stoiska informacyjne mogli skorzystać m.in. z alko gogli, wziąć udział w symulacji wypadku, porozmawiać z psychologiem, potrenować bezpieczną jazdę na symulatorach, a także wypróbować swych sił podczas wyścigów na gokartach. Każdy, kto tego dnia pojawił na happeningu, otrzymał ulotki informacyjne na temat przestrzegania bezpieczeństwa na drogach oraz mapę fotoradarów.

Nie zapomniano także o najmłodszych, z myślą o których przygotowano wystąpienia artystyczne i zajęcia animacyjne.

Na przedmieściach Brzegu cztery razy zaaranżowane zostało przedstawienie pokazujące wypadek drogowy, wraz z akcją niesienia pomocy poszkodowanym. Udział w inscenizacji wzięli aktorzy oraz ratownicy medyczni, którzy w tym celu użyczyli także profesjonalnego sprzętu. Na miejsce zdarzenia przybyły także wozy strażackie i pogotowia ratunkowego.

„Drogi Zaufania" to pierwszy w Polsce program z zakresu bezpieczeństwa ruchu wykorzystujący efekt synergii działań inżynieryjnych, komunikacji i przeciwdziałania skutkom wypadków. Zadaniem programu jest ochrona życia i zdrowia użytkowników dróg krajowych. W ramach programu w czterech miejscach w Polsce odbędą się wydarzenia edukacyjne. Po Brzegu będą to: Lubin (18 września), Płock (25 września) i Konin (2 października).

Program „Drogi zaufania" powstał by chronić życie i zdrowie użytkowników dróg krajowych. Jego celem strategicznym jest zmniejszenie do roku 2013 liczby śmiertelnych ofiar wypadków na drogach krajowych o 75 procent. W 2007 roku program pilotażowo realizowany był na drodze krajowej nr 8, najdłuższym i najniebezpieczniejszym szlaku komunikacyjnym w Polsce. W roku 2008 objął osiem kolejnych dróg krajowych (wszystkie o numerach od 1 do 9), a obecnie prowadzony jest na pozostałych 88 trasach.

Organizatorem akcji była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Osoby do kontaktu z mediami:

GDDKIA:
Rzecznik prasowy
Marcin Hadaj
tel. 600 014 125
tel. 22 375 87 93
mail: mhadaj@gddkia.gov.pl

 

Informacja prasowa z 14 września 2010 roku
 

Nowiny na pasku