Wkrótce zacznie obowiązywać letnia korekta rozkładu jazdy pociągów, w której przybędzie dużo połączeń sezonowych do większości miejscowości turystycznych.
Część całorocznych pociągów pojedzie również na wydłużonej trasie.
PKP Intercity zaplanowało o 31 par połączeń dalekobieżnych więcej niż w ubiegłym roku.
W trakcie obowiązywania wakacyjnej korekty rozkładu jazdy do/z Trójmiasta będzie kursowało ponad 58 par pociągów dziennie. Szczecin obsłużą 22 pary połączeń, Kołobrzeg – 14, Świnoujście – 8, a Hel – 6.
Na tory wyjadą sezonowe pociągi: EIC Posejdon z Warszawy do Kołobrzegu, EIC Jantar z Warszawy na Hel, TLK Wolin relacji Kraków/Bielsko Biała – Świnoujście – Kraków/Bielsko Biała czy IC Lazur z Łodzi do Ustki oraz EIC Neptun i Kaszub z Warszawy do Gdyni. IC Grottger obecnie kursujący na odcinku Przemyśl – Wrocław – Przemyśl w niedziele będzie jeździł z Kołobrzegu. Pociągi IC Gałczyński oraz EIC Chrobry, kursujące na trasie Warszawa – Szczecin – Warszawa, dojadą do Świnoujścia. Relacja tego pociągu zostanie wydłużona do Gdyni, IC Gwarek zamiast na trasie Katowice – Słupsk pojedzie aż do Ustki, natomiast IC Swarożyc na co dzień pokonujący trasę Wrocław – Szczecin będzie dojeżdżał do Kołobrzegu. Wydłużona zostanie również trasa dodatkowej pary Pendolino z Krakowa do Kołobrzegu przez Warszawę i Trójmiasto.
Podczas trwania letniej korekty rozkładu jazdy do/z Krakowa będzie kursowało ponad 70 par połączeń dalekobieżnych. Bielsko-Białą obsłuży 12 par pociągów, Zakopane – 8, Jelenią Górę – 8, Szklarską Porębę – 3, Kłodzko – 4, a Krynicę-Zdrój – 3. PKP Intercity uruchomi specjalne połączenia sezonowe, np. pociąg IC 83192/38192 Podhalanin relacji Szczecin – Zakopane – Szczecin oraz dwie pary połączeń kategorii Express InterCity Premium, obsługiwane składami Pendolino, kursujące między Warszawą a Krakowem. Wydłużeniu ulegnie relacja pociągu TLK Lubomirski. Obecnie połączenie jest realizowane na trasie Gdynia – Kraków a od 9 czerwca skład będzie dojeżdżał do stolicy Tatr. W ten sposób mieszkańcy Trójmiasta i Warszawy zyskają kolejne bezpośrednie połączenie do Zakopanego. Wydłużeniu ulegnie także trasa pociągu IC Halny. Teraz pociąg kursuje z Bydgoszczy do Bielska-Białej a pojedzie do Zakopanego. Zachowany zostanie atrakcyjny czas przejazdu pociągu EIC Tatry na odcinku Warszawa Centralna – Zakopane, który wyniesie 4 godz. 46 min (w okresie 25 VII – 12 VIII czas jazdy wyniesie 4 godz. 54 min ze względu na zaplanowane prace infrastrukturalne). Wydłużona zostanie także relacja pociągów TLK Karkonosze (relacji Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa) i IC Orzeszkowa (relacji Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa) do Szklarskiej Poręby. Ten ostatni skład zmieni kategorię na wyższą i będzie zestawiony ze zmodernizowanych wagonów, zapewniając komfortową podróż.
Powrócą również połączenia z Krakowa w Bieszczady, które ze względu na małą ilość taboru spalinowego PKP Intercity obsłuży prywatny przewoźnik SKPL.
Swoją ofertę połączeń wakacyjnych przygotowali również przewoźnicy regionalni.
Pociągi Polregio połączą Trójmiasto z Helem, czy Lubelskie z Podkarpaciem.
Pociągiem Kolei Śląskich Sprinter Ornak pojedziemy z Katowic do Zakopanego, zaś skład Premium Nadmorski Kolei Dolnośląskich zabierze nas z Wrocławia do Śweinoujścia.
Na tory wyjedzie również legendarna para pociągów Kolei Mazowieckich Słoneczny i Słoneczny Bis, które zabiorą nas z Warszawy do Trójmiasta i Ustki. Składy zestawione są z wygodnych, piętrowych, klimatyzowanych wagonów, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.
Oprócz dodatkowych połączeń skróci się również czas przejazdu na poszczególnych trasach.
Wybrane pary Pendolino pojadą na trasie Warszawa – Gdańsk – Warszawa w 2h25min, a do Szczecina dojedziemy w niecałe 5 godzin.
Nowością obowiązującą od 9.06.2024 będzie zniesienie obowiązku rezerwacji miejsc w pociągach PKP Intercity. Rezerwacja będzie fakultatywna i będzie kosztowała 3 zł.
Obowiązek miejscówki pozostanie jednak w Pendolino oraz składach złożonych z elektrycznych zespołów trakcyjnych Dart.
Wszyscy przewoźnicy przygotowali również wiele promocyjnych ofert biletowych, które można kupić w kasach, u konduktorów (z wyjątkiem Pendolino) oraz na stronach przewoźników, czy aplikacjach mobilnych.