niedziela, 24 listopada 2024

maroko itb berlinMaroko konsekwentnie realizuje turystyczny plan działania na lata 2023-2026. Celuje w 17,5 mln turystów. Jednym z elementów planu była imponująca prezentacja na tegorocznych targach berlińskich.

 

 

 

Gospodarka kraju pozostaje w dużym stopniu zależna od turystyki. Niedługo po edycji ITB Berlin 2023 Maroko przyjęło plan o wartości 580 mln dolarów mający na celu pobudzenie sektora turystycznego w celu przyciągnięcia zakładanej liczby turystów. W 2022 roku liczba przyjazdów turystów wyniosła 84% wartości z 2019 roku. Królestwo odwiedziło wtedy 10,87 mln zagranicznych gości.

 

Natomiast jak podało w styczniu br. marokańskie Ministerstwo Turystyki, Rzemiosła oraz Gospodarki Społecznej i Solidarności, w 2023 roku Maroko odwiedziła rekordowa liczba turystów – 14,5 mln, co oznacza wzrost o 18% w porównaniu z najlepszym rokiem 2019. W okresie od stycznia do listopada 2023 roku całkowite przychody z turystyki wyniosły 9,8 mld dolarów.

 

Najdalej wysunięty na zachód kraj afrykańskiego Maghrebu oszołomił w tym roku imponującym stoiskiem. Dyrektor Generalny ONMT Adel El Fakir udał się wraz z grupą rządowych i prywatnych operatorów turystycznych do Berlina, aby wziąć udział w największych targach turystycznych w regionie – ITB Berlin.

 

Marokańskie Narodowe Biuro Turystyki (ONMT) prezentowało się na 3 oddzielnych wyspach. Na 130 m kw. powierzchni znalazło się miejsce dla konstrukcji stylizowanej na pałac rodem baśni, warsztaty rzemieślnicze, kącik degustacyjny umożliwiający smakowanie najbardziej znanych dań kuchni marokańskiej – kuskus i tadżin, a także pokazy artystyczne.

 

ONMT skoncentrowała się na prezentacji dwóch kluczowych ośrodków turystycznych Maroka, Agadiru i Marrakeszu. Głównymi celami udziału w wydarzeniu było zwiększenie obecności na rynku niemieckim rynku, zawarcie nowych umów z niemieckimi turoperatorami, a także wzbudzenie zainteresowania niemieckojęzycznych mediów.

 

– Na potrzeby tej edycji powołaliśmy grupę zadaniową, której celem jest zwiększenie naszej obecności na rynku niemieckim, rynku strategicznym dla Maroka jako kierunku podróży, na który przypada ponad 67 milionów podróży – powiedział w Berlinie El Fakir.

 

Maroko prezentowało się pod hasłem Królestwo Światła.

 

Agnieszka Nowak i Leszek Nowak, www.2ba.pl

 

TTG

turystyka na pasku