niedziela, 24 listopada 2024

polskie marki turystyczne27 lutego już po raz trzeci zostały przyznane tytuły Polska Marka Turystyczna. Projekt ten jest organizowany od roku 2019 przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz POT.

 

 

 

Celem projektu jest tworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów turystycznych, w których wysoka, identyfikowalna przez turystów jakość świadczonych usług oraz atrakcyjne walory naturalne, kulturowe i turystyczne zachęcają do odwiedzania tych miejsc. Nagrodzeni laureaci otrzymują również wsparcie ekspertów w zakresie profesjonalnej promocji i przygotowaniu wysokiej jakości materiałów promocyjnych.

 

Uroczystość wręczenia nowych tytułów Polska Marka Turystyczna 2023 zapoczątkowała konferencja z udziałem przedstawicieli ROT, podczas której zaprezentowano kluczowe działania promocyjne na rok 2024, przedstawiono informacje o funduszach europejskich, a następnie odbył się wykład dr hab. Barbary Mróz-Gordoń z wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego pt. „Potęga Marki w Turystyce”.

 

Do trzeciego naboru napłynęło 27 zgłoszeń, szesnaście z nich uzyskało ponad 50 punktów. Rywalizacja między podmiotami była bardzo wyrównania. Ostatecznie Kapituła przyznała 3 nowe tytuły.

 

Do laureatów poprzednich edycji: Beskidów, Krainy Lessowych Wąwozów, Lublina, Śląska Cieszyńskiego, Torunia, Poznania, Łodzi i Jury Krakowsko-Częstochowskiej dołączyli: Sopot, Roztocze oraz Kraina Górnej Odry.

 

Udział w projekcie stwarza wiele możliwości rozwoju i promocji. Ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej Laureaci włączani są w działania promocyjne prowadzone na rynku krajowym, w tym na dedykowanych profilach Polskich Marek Turystycznych oraz mediów społecznościowych prowadzonych przez POT, mogą również skorzystać z przeznaczonych dla nich szkoleń i warsztatów.

 

Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna, Polskie Marki Turystyczne

 

 

TTG

 

turystyka na pasku