Świeża, nowatorska i pełna emocji – taka właśnie jest nowa kampania Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej, w której występuje Otto – Austriak, który przed laty odwiedził ten kraj, aby zasmakować greckiego lata, ale został „pochwycony”, przez uczucia których dostarczyła mu Grecja. Co było dalej? Został na zawsze!
Główny wątek tegorocznej kampanii GNTO to prawdziwa historia, która skupia się na pięknie tego kraju, ale jej celem jest pokazanie, że Grecja nie przez przypadek jest ulubionym celem dla milionów odwiedzających. To miejsce, które pozwala na nowo odnaleźć wszystko, co w życiu ważne. Uściślając, ma wszystko, co niezbędne, aby docenić wartość życia.
Bezpretensjonalny urok i prostota kraju – wąskie uliczki, przyjaźni ludzie, białe domy, ciepłe słońce, bezkresne wybrzeże, malownicze górskie wioski i tradycyjne smaki – wszystko to może zostać „niebezpiecznym” wabikiem dla zwiedzających, w wyniku czego niektórzy… nigdy nie zechcą wrócić.
W tym roku każdy, kto myśli o wizycie w Grecji, niech lepiej zastanowi się dwa razy. Bo jeśli choć raz odwiedzi ten kraj, to bardzo prawdopodobne, że zechce zostać na zawsze. I nie mówimy tego my, Grecy, ale wszyscy ci, których to naprawdę spotkało. Zainspirowani ich prawdziwymi historiami, postanowiliśmy jako kraj „ostrzegać” turystów przed tym, co może się z nimi stać (!) – ponieważ po wakacjach Grecja może stać się twoim nowym domem.
„Będąc jedną z pięciu najsilniejszych marek turystycznych na świecie, znaną za sprawą słynnych krajobrazów, w tym roku postanowiliśmy skupić się na emocjach wywołanych poprzez wizyty w naszym kraju. Nowa kampania promująca Grecję za granicą jest zainspirowana prawdziwą historią. Opowiadamy o przeżyciach turysty, który początkowo przyjechał do naszego kraju na wakacje, ale doświadczany przez niego spokój, prostota i piękno skłoniły go do pozostania, znalezienia pracy, założenia rodziny w Grecji i wreszcie zmiany swojego życia na zawsze.” – podkreślił minister turystyki Grecji Wasilis Kikilias. „Nasza letnia kampania, po udanej kampanii zimowej oraz promującej wypady typu citybreak, jest kolejnym narzędziem naszej udanej tegorocznej strategii. Jeszcze raz serdeczne podziękowania dla Fundacji Onassisa, a szczególnie dla jej prezesa, pana Antonisa Papadimitriou za nieustanną pomoc i wspieranie pracy Ministerstwa Turystyki oraz Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej przez cały rok.” – dodał.
„Po kampaniach „Greece does Have a Winter” oraz „Greekend”, GNTO kontynuuje dynamiczną promocję naszego kraju za granicą. Podczas zimy oraz na wiosnę poświęciliśmy kilka miesięcy na akcje promocyjne na rynkach europejskich i amerykańskim – teraz natomiast nadszedł czas na klasyczną kampanię letnią. Prawdziwa historia staje się w tym roku podstawą materiału który porusza uczucia podróżnych i stawia na pierwszym planie autentyczność celu podróży – Grecji. Tożsamość i autentyczność tak silne, że prowokują myśli o zostaniu w naszym kraju na zawsze. Serdecznie dziękuję kierownictwu GNTO oraz firmie Ogilvy za znakomitą pracę oraz oczywiście Fundacji Onassisa za wsparcie naszego kraju w kolejnej kampanii za granicą” – podkreślił z kolei sekretarz generalny GNTO, Dimitris Frangakis.
Kampania jest realizowana przy życzliwym wsparciu Fundacji Onassisa.