piątek, 22 listopada 2024

saksonia itb berlin 2022W przyszłym roku Saksonia będzie krajem partnerskim ITB Berlin, wiodących na świecie targów turystycznych. Ta decyzja jest zwieńczeniem prawie dwuletniej współpracy z ITB Berlin, podczas której Saksonia była Oficjalnym Kierunkiem Podróży Kulturowych. Przygotowania do tego specjalnego wydarzenia już się rozpoczęły.

 

 

 

Barbara Klepsch, Minister Kultury i Turystyki Saksonii stwierdziła: „Przyszłoroczne oficjalne partnerstwo na ITB umożliwi Saksonii świetną okazję promowania się na rynkach turystycznych całego świata, jako wyjątkowy kierunek turystyki kulturowej i miejskiej oferujący jednocześnie unikalne doznania natury. To doskonały moment na podjęcie decyzji o partnerstwie na ITB, szczególnie w okresie ponownego otwarcia się na turystykę. Saksonia zaprezentuje spragnionym podróży turystom wszystko, na co tak długo czekają: sztukę, kulturę, tętniące życiem miasta i wyjątkową przyrodę.

 

Przygotowania do targów zainicjowało opublikowanie nowego znaku graficznego – logo saksońskiego partnerstwa na ITB (projekt Saksońskiej Organizacji Promocji Turystyki /TMGS). Pozwoli to na promowanie wydarzenia w mediach i w internecie”.

 

Veronika Hiebl, dyrektor zarządzająca TMGS, zwróciła uwagę na to, że „priorytetem było graficzne przedstawienie wyjątkowych turystycznych i kulturowych atrakcji Saksonii w sposób nowoczesny, odważny, pełen godności a przede wszystkim chwytliwy. Dostępne są 4 oficjalne wersje logotypu, które w sposób bardzo wyważony prezentują saksońskie atrakcje kulturowe i przyrodnicze”.

 

Do partnerstwa Saksonii odniósł się szef ITB Berlin – David Ruetz: „W poprzednich latach kraje partnerskie Targów ITB spotykały się z wyjątkowo pozytywną reakcją światowych mediów i specjalistów branży turystycznej. Saksonia ma wszelkie możliwości, aby podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej podczas zbliżającego się wydarzenia. Saksońska tradycyjna gościnność będzie widoczna i reprezentowana w każdym detalu podczas turystycznego show, a ITB będzie ją wspierać I promować na całym świecie”.

 

Wśród najważniejszych wydarzeń związanych z partnerstwem wymienić należy: Galę Otwarcia Targów, która odbędzie się 8 marca z udziałem ważnych osobistości i gości z całego świata. Saksonia będzie odpowiedzialna zarówno za kulturalną jak i kulinarną oprawę uroczystości w przeddzień otwarcia imprezy. Na imponującym stoisku Saksonii obecnych będzie około 30 partnerów – wystawców z regionu. Będzie realizowana również intensywna promocja w mediach konwencjonalnych oraz w internecie.

 

Saksonia planowała uczestnictwo jako partner na ITB w tym roku, ale z powodu odwołania wydarzenia, formuła uczestnictwa została przesunięta na 2022 r.

 

Natomiast na ITB Berlin 2021 Saksonia była po raz pierwszy w ponad 50-letniej historii Targów „Oficjalnym Kierunkiem Kulturowym”. Podczas całkowicie wirtualnego wydarzenia TMGS podjęła wszelkie możliwe kroki, aby promować ten kraj związkowy jako najciekawszy kierunek podróży kulturowych i przygotować się do otwarcia na turystykę po lockdownie.

 

 

Saksońska Organizacja Promocji Turystyki (TMGS mbH)

 

Od 2000 r. promuje Wolny Kraj Związkowy Saksonię jako cel podróży na rynkach – niemieckim i międzynarodowym – pod hasłem „Saksonia kraj na miarę światową”. Pozycjonuje to Saksonię jako wysokiej klasy kierunek wyjazdów kulturowych, oferujący sztukę, kulturę i turystykę miejską a także wakacje dla rodzin oraz entuzjastów zdrowia i aktywnego odpoczynku. Największymi rynkami turystyki przyjazdowej dla Saksonii są: Niemcy, Holandia, Szwajcaria, Austria, USA, Wielka Brytania, Włochy, Polska, Czechy, Rosja i Azja.

 

Dział rezerwacji (Buchungservice Sachsen) udziela informacji i porad na temat Saksonii, jako celu podróży oraz świadczy usługi rezerwacji.

 

www.sachsen-tourismus.de

www.saksonia.pl

www.facebook.com/saksonianaweekend

 

Tekst TMGS, opr. M.F.

 

 

ttg dziennik turystyczny 240

 

 

 

turystyka na pasku