piątek, 22 listopada 2024

Noc Muzeow na TikTokOpolskie Muzeum Polskiej Piosenki wraz z TikTokiem zapraszają na „Noc Muzeów” na platformie

 

 

 

TikTok z okazji „Nocy Muzeów” wspólnie z wybranymi instytucjami, w tym Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu przygotował zupełnie wyjątkowe wydarzenie na platformie. By umożliwić użytkownikom zagłębienie się w sztukę, w sobotę 15 maja na TikToku odbędą się specjalne transmisje na żywo, które poprowadzą wybrane instytucje kultury. Poza Muzeum Polskiej Piosenki, które zaprezentuje najciekawsze elementy ekspozycji przedstawiającej historię polskiej piosenki od lat 20. ubiegłego wieku do czasów współczesnych oraz historię Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu, live przygotują Muzeum Narodowe w Warszawie, Centrum Nauki Kopernik, oraz Muzeum Emigracji. To idealna okazja do zapoznania się z działalnością tych instytucji, obejrzenia aktualnych wystaw i wirtualnych spotkań z ekspertami. A to wszystko z domowego zacisza, przy użyciu smartfona.

 

TikTok edukuje swoich użytkowników

 

Sztuka i kultura to tematy ważne dla TikToka. Globalnie hastag #art ma ponad 164 miliardów wyświetleń, natomiast w Polsce #sztuka został już wyświetlony ponad 60 milionów razy.

 

TikTok jest idealną przestrzenią do wyrażania twórczej ekspresji. Świetnie udowadniają to prowadzące swoje konta na platformie instytucje kultury, które w interesujący i nietuzinkowy sposób przyciągają na swoje kanały coraz większą rzeszę spragnionych wiedzy użytkowników. Dzięki unikalnym możliwościom platformy mogą docierać do nowych odbiorców i tym samym przedstawić swoją działalność w często zupełnie nowym świetle.

 

Jedną z nich jest Muzeum Polskiej Piosenki z Opola, którego ekspozycja przedstawia w zarysie historię polskiej piosenki od lat 20. ubiegłego wieku do czasów współczesnych.

 

Jak zauważa dr Mateusz Torzecki z Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu: „TikTok od wielu miesięcy jest jedną z najpopularniejszych aplikacji wśród najmłodszych odbiorców kultury. Ze względu na swoją atrakcyjną formę, TikTok staje się dziś kolejnym niezwykle ważnym narzędziem dla instytucji kultury – mogą one w ten sposób zainteresować swoją ofertą kulturalną, uczestników, z którymi kontakt był wcześniej utrudniony lub niemożliwy. O dobrej interakcji z użytkownikami TikToka świadczą również liczby – najpopularniejszy filmy zamieszczony przez Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu wyświetliło już ponad 100 tysięcy osób”.

 

„Niezwykle cieszymy się, że do naszej inicjatywy dołączyły tak znane i różnorodne instytucje kultury, które z powodzeniem prowadzą już swoje konta na TikToku. Noc Muzeów od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród Polaków, dlatego chcieliśmy umożliwić kontakt ze sztuką wszystkim użytkownikom platformy, a zwłaszcza tym, którym nie uda się obchodzić tegorocznego wydarzenia w formie stacjonarnej. TikTok to miejsce pełne wartościowych, edukacyjnych treści, które pomagają nam pogłębiać wiedzę oraz rozwijają nowe pasje. Jestem przekonana, że transmisje na żywo spotkają się z zainteresowaniem naszej społeczności, która jest niezwykle zaangażowana w aktywności przygotowywane i udostępniane dla nich na platformie” – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations Team TikTok Polska.

 

15 maja na platformie odbędą się 4 transmisje LIVE w godzinach:

 

17:30 na profilu Muzeum Polskiej Piosenki

18:30 na profilu Muzeum Emigracji

19:30 na profilu Centrum Nauki Kopernik

20:00 na profilu Muzeum Narodowego w Warszawie

 

Zapraszamy!

 

 

O TikTok

TikTok jest czołową platformą dla krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Naszą misją jest inspirowanie i wzbogacanie życia ludzi poprzez oferowanie im miejsca do twórczej ekspresji i wymiany doświadczeń, które są prawdziwe, radosne i pozytywne. TikTok posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Krajach Nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio https://www.tiktok.com/pl/

 

muzy na pasku male